Marknad i förändring

Mycket har hänt på den svenska marknaden sedan vår första produkt, Ingrid käpphållare, såg dagens ljus 1998. Vid denna tidpunkt hade en likriktning på området lett till att det fanns mycket få käppar och kryckor att välja mellan. Sedan dess har både intresset och medvetenheten ökat markant bland kunderna och dessa ställer i dag också högre krav. Samtidigt är det fler som unnar sig mer påkostade produkter än tidigare. Man kan med fog tala om en renässans inom området, vilket bland annat kommer till uttryck i form av en ökad mångfald av produkter liksom ett ökat antal försäljningsställen.
I takt med denna utveckling har också intresset för Popabs produkter tilltagit. Det är tydligt att vår satsning på att förena funktion och form ligger rätt i tiden. Vårt sortiment har blivit mycket väl mottaget i såväl Sverige som utomlands, och Ingrid-serien säljs i dag i fler än 25 länder från Japan i öst till USA i väst. Totalt samarbetar Popab med närmare 200 företag världen över. Bland dessa finns allt från små lokala butiker till stora internationella koncerner.